donderdag 7 februari 2013

Het Groene Smoothie Avontuur #1


Tot nu toe gaat het behoorlijk goed met mijn voornemen om meer groente/fruit te eten (eh drinken). De aanschaf van een nieuwe blender was een slimme zet, het scheelt ook dat hij behoorlijk prominent op mijn mini-aanrecht staat, ik kan er niet bepaald omheen.

Een groene smoothie bestaat vaak uit 60% fruit en 40% (blad)groente, door de grote hoeveelheid fruit heb je niet het idee dat je bv spinazie aan het drinken bent.
Het regelmatig drinken van groene smoothies geeft je..
- meer energie.
- een gezondere huid.
- een gezond gewicht.

Dat klinkt natuurlijk allemaal heel mooi, maar is het ook echt zo? Ik heb geen idee, maar ik wil het wel proberen. Een gezond gewicht heb ik al, maar meer energie en een stralende huid klinken goed!
Ik wil proberen om elke dag ongeveer een liter groene smoothie te drinken. Dat lijkt gruwelijk veel, maar aangezien ik normaal twee liter thee drink, is het voor mij prima te doen. Bovendien zijn de meeste recepten die je op internet vindt voor ongeveer één liter groene smoothie.
 Na drie dagen groene smoothies merk ik nog niet zoveel. Wel vind ik het lekker en ik voel me erg goed. Met 'goed voelen' bedoel ik dat het voelt alsof ik heel erg gezond bezig ben. Helaas nog niet meer energie of een betere huid, maar drie dagen is ook wel erg kort voor grote veranderingen.



Recepten voor Groene smoothies.
Tip: blend altijd eerst de groente met het water, voeg daarna je overige ingrediënten toe.

Beginners-smoothieHalve bos kropsla (botersla)
2 Glazen water (400 ml)
2 Handen aardbeien (mag bevroren)
2 Bananen
Eetlepel honing

Sinaasappel-banaan-smoothie
Halve bos kropsla (botersla)
2 Glazen water (400 ml)
2 Sinaasappels, gepeld
2 Bananen
Kaneel

Cranberry-smoothie
2 Flinke handen verse spinazie
2 Glazen water (400 ml)
1 Hand cranberry's (ik had nog wat in de vriezer)
2 Sinaasappels, gepeld
2 Bananen

Bron afbeeldingen 1 + 2.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten