vrijdag 25 mei 2012

Ruimte in je hoofd

Mijn hoofd zit vol, continu helemaal vol, het overstroomt soms bijna. Heel vermoeiend natuurlijk en daarom heb ik regelmatig last van hoofdpijn.
Rust nemen vind ik moeilijk. Ontspannen kan ik wel als ik kook, maar verder maak ik weinig tijd (echt) vrij voor mezelf.

Sinds drie dagen ben ik begonnen met headspace. Op deze site (die je 10 dagen gratis kan proberen) krijg je elke dag een (begeleide) meditatie van 10 minuten. Waar en wanneer je dat wilt doen is aan jou, het kost je bovendien minder dan 1% van je dag. Het fijne aan de site is de nuchtere houding. Het belooft je niet dat je binnen 10 dagen een ander leven hebt, ook geeft het aan dat je hoofd niet 'leeg' kan worden.
Meditatie zou je wel wat ruimte in je hoofd kunnen geven, wat meer overzicht. Verder ziet de site er prachtig uit en is de stem van Andy (die je door de meditatie leidt) prettig om aan te horen.
Voor mij is het de moeite van het proberen waard en ik hoop dat ik na die 10 dagen toch een klein verschil voel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten