zondag 3 maart 2013

Blauwe bessensmoothie



Een tijd terug kocht ik een potje met stuifmeelkorrels bij een imker op een markt. Stuifmeelkorrels zouden erg gezond zijn, dus ik was wel benieuwd. Het smaakte helaas een beetje gek en ik was het potje al bijna weer vergeten. Maar laatst viel mijn oog viel op dit recept en zodoende heb ik het toch een tweede kans gegeven.
Gelukkig maar! Echt een heerlijke smoothie was dit, de stuifmeelkorrels geven een soort honingachtige smaak aan het geheel.
Zonder stuifmeelkorrels is dit vast ook heel erg lekker, dus laat die gerust weg als je die niet in huis hebt.

Één kopje is ongeveer 250 ml.

Smoothie van blauwe bessen en stuifmeelkorrels
1 kopje (soja)melk
1 kopje blauwe bessen (het liefst bevroren)
1 banaan
2 dadels, ontpit
1-2 theelepels stuifmeelkorrels
(recept van MyNewRoots)

Doe alles in de blender en geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten